Naruto Rasengan

Avramling...Igen xD

Men tjaaa,
I tisdags failade jag och flög av Brownie igen, haha det blev knappt 12 h emellan avramlingarna + att det va från samma busponny, haha x)

I tisdags red vi med skolan tiidigt på  morgonen, vi hade Jossan (skum men härlig tjej). Vi skulle skritta upp vid C och vända upp på medellinjen, sedan skulle vi flytta dem undan och ut i samma varv. När vi kom till tredjedelslinjen skulle vi trava rakt emot Jossan och sedan flytta ut dem till spåret och göra en volt vid hörnet F eller K  (Beroende på vilket varv vi var i) sedan skulle vi komma fram i trav vid A och trava volten (15 m) och långsidan ned. Sen om igen.. Brownie var pigg och framåt, lyssnade på framåtdrivningarna och tillbakatagandena. När jag skrittade upp vid A och skulle flytta till E så blev han lite tjurig och gick emot skänkeln..Tillslut började han bocka, hehe och ah..Jag satt kvar flera men kunde inte hålla mig helt kvar... Så ah, flög av tillslut. Eller flög, jag typ gjorde en kullerbytta x)

- Det värsta var att det hände i SKRITT... PINSAMT asså, hahah xD

Precis när jag börjat åka av svor Jossan åt (eller vad det nu kallas..) mig, hah hon bah: "men va fan jana", haha Dog nästan x)

Kan inte sluta kolla på videon, skrattar för att det ser så fruktansvärt fult ut, FAIL x)


Video på avramlingen, haha  xD
(Orginalet finns på fb.)

//Jana


Ridning!

Tjaaaa, idag red jag busponnyn Brownie, hehe det gick väldigt bra faktiskt, utom att jag flög av i galoppfattningen i vänster varv...Bokningen kom från ingen stans, bah "fjong" så låg jag på marken, det var omöjligt att jag skulle hållit mig kvar..Föll så att jag hängde på halsen, försökte kravla mig upp...men det gick la sådär, hene =p
Men det gick bra, tydligen så visste Eve innan lektionen börjat att jag skulle ramla av...Pga att han va nyklippt och det va kallt ute - Hästar springer oftast för att hålla värmen..haha xD
 
Busponnii och jag x) <33
- PS: Bilderna är från förra tisdagen...
 
//Jana

Dagens ridning + Plugget

Idag fick jag rida busponnyn Brownie, eller från början fick jag Robban, men jag bytte med en annan tjej i min grupp som egentligen skulle ridit honom, men han har slängt av typ alla som ridit.. Men ah, hon vägrade hoppa upp på ponnyn..

Jag: "Men jag kan ta honom"
Hon: "vem har du?"
Jag: "Robban" (Hennes typ favorit) och ah båda blev glada^^
Hon frågade Evelina (min ridlärare) och hon sa att det va ok och ja, det gick såå awsm^^

Evelina gick bredvid mig i början när jag travade på en volt runt henne och hon sa att jag skulle tänka framåt i varje steg och driva, men samtidigt med så korta tyglar att han gick med huvudet högt... Sedan mjukna när han gör det.. Brownie stegrade några få gånger och "halvbockade" en gång.. Han är så sjukt fin - Han gjorde bogen in super snyggt och galoppen var fin, allt var bra, hihi^^

Plugget:

Plugget idag gick la sådär...Det jobbigt och tufft, men det går... Jag känner liksom inte att jag orkar göra annat än att mest bara sitta på platsen och typ.. ja göra ingenting helt enkelt...

                                                           ♥ Browniie ♥

 
 
Tack och hej för mig,
Sleepiie-Time^^
 
//Jana

RSS 2.0