Naruto Rasengan

Första ridpasset på Solna

 28/8-14

Vi fick hoppa upp och sedan börja skritta på fyrkantspåret på helt långa tyglar, känna på hästarnas tempo och deras steglängd. Jag tror vi gjorde detta fär att lära känna hästarna.
Vi tog tyglarna och började känna på dem, hur dem är i handen och om man måste hålla på något speciellt sätt. Vi fick träna sitsen i skritt och känna att vi sitter rakt upp och ned.
 
Vi red sedan på volterna och fyrkanten i trav och kände på tempot där också, sedan vände vi snett igenom från två håll och byte varv.
När vi hade travat ett tag srittade vi en stund på lång tygel och Lollo (som jag red för i det stora ridhuset) gick runt och pratade med alla, frågade hur det kändes osv.
 
När vi hade skrittat ett tag så tog vi tyglarna och gick in på volterna, A & C, vi kom fram i trav och jobbade dem under nedsittning, sedan skulle vi fatta galopp och om vi kom för nära så skule vi bryta av och fixa lucka - sedan skulle vi jobba fattningar om och om igen tills de kändes ok och att vi rullade in i galoppen istället för att ramla in i den.
 
Det jag tyckte gick bra var arbetet i skritt och trav, han va lyhörd och tog hjälperna jättebra.
Det jag tyckte gick dåligt/lite sämre var att han inte fattade galopp, han tog inte hjälperna för galoppen... Han gick emot osv. Men när han väl fattat galopp var han jätte fin. =)
 
Det jag känner att jag måste/vill förbättra är mina galoppfattningar och att vara mer bestämd vid ridning, visa vad jag vill liksom, inte låta hästen köra med en liksom.

Hästen jag red heter Dumle, en skimmel född 2000, jätte söööt^^
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0