Naruto Rasengan

Bildredigeringar + Namnet

Anledningen till att jag har mitt namn på bilderna är för att andra personer har tagit mina bilder och lagt upp och sagt det varit deras bilder - Men så ni vet.. Hade fått en kommentar som undrade det! - kommer inte godkänna kommentaren eftersom jag svarar på den här, men så du vet!




//Jana

Skolavslutningen som Dezzie Gästbloggade om!

 Jag är rätt nöjd jag själv faktiskt - Stolt jag vågade, jag var rädd att jag skulle skämma ut mig totalt..
 
//Jana

Gästbloggning av Dezzie

Hej allihopa!
Jag tänkte berätta om en av dem underbaraste stunder jag vart med om på länge:
 
Jag minns hur nervös hon var innan detta. Hur nära hon varit på att backa ur!
Jag önskar hon kunde se sig själv ur mina ögon. Se hur fantastisk och härlig hon är.
Det finns ingen som jag är stoltare över!
 
Jag sätter mig förväntansfullt ned och väntar, ser hur min älskling går upp mot scenen och jag börjar bli varm inombords! Där går min underbara Jana i den vackra marinblåa klänningen jag bad henne att ha.
Min kropp fylls av stolthet när jag ser hur hon kliver uppför trappan och hämtar den röda gitarren!
Hon går fram och ställer in mikrofonen, ganska långt ner efterssom hon är min underbara KORTA Jana!
Det är helt tyst i aulan där det sitter hundra andra nior.
 
Det är när hon spelar det första ackordet och tittar på mig som jag känner mig som den lyckligaste personen i världen! Mitt hjärta glöder och jag glömmer all stress och alla bekymmer. Gabriel, betyg, ingenting av det får plats i mina tankar och känslor. Det är min underbara kompis som står uppe på scenen och spelar låten vi jobbade på tillsammans igår! Hon är otrolig och hon har inte änns börjat sjunga än...
 
Den stunden jag hör henne börja sjunga är obeskrivlig. En våg av en gyllene, solig och varm känsla sprider sig i varrenda millimeter av min kropp! Fan... där kommer dem... tårarna!
 
Jag börjar grina och hör hur låten börjar närma sig första refrängen... Jag älskar det och önskar att jag fick gå upp och krama henne, men då skulle hon kanske sluta sjunga... Jag har slutat andas och sitter helt uppslukad. Vid varje liten blick hon ger mig hoppar mitt hjärta till.
 
Jag älskar henne!
 
Hon fortsätter spela och jag fortsätter grina. Tänk om jag vore så modig som hon! Det skulle nog stiga mig åt huvudet... Hon är min hjälte!
 
Detta är mitt sätt att säga dig hur mycket jag älskar dig Nadja! Du har en egen tronsal i mitt hjärta. Jag älskar dig och jag kommer aldrig någonsin lämna dig! Du är min underbara ängel. och kommer alltid vara! <3
Jag gråter just nu... Älskar dig så mycket... Du är min fantastiska lilla mullvad. Försök att förstå hur Underbar du är! Älskar dig Nadja. <3 //din Dezzie
 
Du och jag finaste!
 (Gammal bild)
 
Dezzie och min blogg:  http://nadjaa-dezzie.bloggplatsen.se/
 
//Jana

Trökar!!

Nu är jag hemma igen efter att varit borta på middag och provridit en häst...
Hästen jag provred är en liten D-ponny, en flugskimmel på 24 år, jätte fin verkligen.
Han var inte så seg som de flesta 24 åringarna jag ridit brukar vara...Vilket var riktigt najs - Tydligen älskar denna ponnyn att galoppera, ägaren berättade att när de rider ut och kör galopp racar han och visar då att han är snabbast av de andra hästarna som är med - De andra hästarna är då STOR häst, inte ponnys!!!
Låter jätte najs, ku också att jag förmodligen kan utvecklas i min ridning med denna ponny då den verkar vara så säker i sig själv och på omgivningen - Lite feg kanske, vad de säger, men det spelar ju ingen roll.
Han är rolig och rida, ser fram emot att provrida honom igen, då på uteritt^^
 
Nu sitter jag vid datorn och chattar lite på Skype mf. - Funderar på att starta en film eller spela Sims 2, hahah x)
 
 
 
//Jana

Min Dag...

                                                          Dagen:

Dagen har varit rätt  bra ändå - Varit hos en grymt bra vän, vi har badat och tvättat hennes Epa, hehe vi hade badkläder du vi tänkte att vi skulle bli blöta..
Men blöt blev jag INTE jag blev DRÄNKT i vatten då min vän sprutade med Vattenslangen på mig istället för bilen nästan hela tiden xD
Sen efter vi tvättat hennes Epa så badade vi i 2 timmar..
Simmade under vattnet, snackade och hade det riktigt AWESOME - Som vi brukar ha hon och jag x)
 
                         ❤ Leo - Bäst ever - Saknar dig min älskade ponniiibus 
                                       (Bilden som finns på Diplomet + hemsidan)
                                                           ❤ Leo ❤ Jag 
 
//Jana

Att våga

Ibland tror jag att vi måste (jag) bara kasta sig ut, ut från klippkanten. Att våga falla fritt. Att våga breda ut vingarna och ta emot ny vind...


//Jana

Ludvika och bilder..

Yeah, nu är jag hos Lolloo i Ludvika.
Vi träffades och lärde känna varandra på ridlägret, hehe, vi har istortsätt samma humor och gillar samma saker^^
Idag, kom hit runt 12-tiden, har vi badat, spelat kortspel och sedan badat igen...hehe^^

Imorgon ska vi rida, jag ska rida en ponny som heter Dante, jätte söt ponny -skimmel, 20.

Kollade nyss fotbollsmatchen Sverige - Tyskland 0 - 1... Svenskarna hade många målchanser men tror det stressande för mycket, dock tycker jag att pressen på Schelin var föör sto. Resten av de i laget hade inte alls lika stor press, vilket jag tycker är riktigt oschysst och rent utav taskigt emot Schelin... :C

//Jana


❤Pic´s and little text..❤

Just nu sitter jag och kollar på "Mannen som talar med hundar" - Riktigt bra serie, även om det kan vara lite obehagligt då hundar är mitt favoritdjur...
Yes, nu tänkte jag lägga upp en del bilder på bloggen eftersom jag vet att en av de som va i min grupp på ridlägret inte har Fb, där en massa bilder ligger från lägret^^
 

Beny

❤Min lilla Prins❤
Vilo-paus
Lolloo
Alice - Wilma

Emilia
Lolloo
Jag - Lolloo
 Agnes
 Agnes
 
PS: Det kommer flera bilder i nästa inlägg - Måste föra över dem från Systemkameran först, vilket jag kanske inte orkar ikväll, KANSKE x)
 
//Jana

♥Leo♥

Sista halva dagen..Tårarna börjar rinna och jag får ont i magen..Vill inte lämna dig.. älskar dig, bästa ponniii, utan dig dör jag - Du är den finaste ponnyn jag någonsin ridit...
Började gråta en hel del när jag satt på din bara rygg på väg till hagen för sista gången i år...När jag glidit av dig så började tårarna strömma fram, ville verkligen inte släppa dig!

Det gjorde så ont att tränsa av dig och veta att jag inte kommer träffa dig fär ens nästa år...
Om jag ens får åka till Grällsta för mamma...Men förmodligen..
När jag kom tillbaka till stallet och hade tvättat hans bett och hängt in tränset så stod jag och grät i din spilta. Saknade dig redan då och saknar dig nu..

Du har gett mig de 6 BÄSTA dagarna någonsin och jag önskar jag kunde hyra dig och få ha dig under vinterhalvåret..
Du är mitt allt och tänker på dig hela tiden.
Du är så vacker, snäll och söt - Även om jag flög av en gång i skogen på uteritten så var det inte ditt fel, du blev glad att få galoppera med mjuk hand och bockade lite och ja, jag miste balansen helt, men det var INTE ditt fel.

Jag är så lycklig att jag fick rida dig hela veckan - Du är min BÄSTA vän, bättre än någon annan...
Även om du är ett djur betyder du mer för mig än 1000 människovänner.
 
                                            ♥ Du och jag min älskade ponniiii♥

                                       ♥Älskar dig - Du är verkligen BÄST!!♥
 
//Jana

Kort om mig..

Namn: Jana
ålder: 16 år
bor: Stockholm
Djur: 1 hund - Palle, 1 kanin - Skutt, 2 Marsvin - Inez och Zonja.
Intressen: Rida, fotografera, mysa med djuren, promenera, sjunga och spela instrument.
Varför denna blogg?: Ville skapa en blogg som är mer jag och som är anpassad efter önskemål - Det ska skrivas om mig och mina vänner.
Bästa vän: Lovisaa^^

Yes, en liten presentation om mig..Hehe.



//Jana

Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.


RSS 2.0