Naruto Rasengan

Adoptionen<3

Alldeles nyss fick jag en hel del tankar bombandes över mig gällande Adoptionen för cirka 16 år sedan (kom till Sverige för 15 år sedan, men själva adoptionen sattes igång för 16 år sedan. Mamma och pappa fick vänta i 1 helt år på att papprena skulle fixas osv.).

Jag funderar till och från på vem min biologiska mamma är oh varför de lämnade mig... Det känns liksom som att det saknas en bit av mig, en bit som jag skulle vilja finna. Jag vet liksom ingenting om hur/vem/vad/varför osv det blev som det blev. MEN jag är absolut inte ledsen för att jag kom till denna familjen, jag trivs perfekt här - det är ju mitt liv och det har det varit sedan jag kom hit..
 
Tänk hur det kunde blivit om jag inte kom till familjen jag är i nu - om jag kom till en annan familj eller om jag bodde kvar. Och vad skulle skett om jag bodde kvar, kom till en annan familj eller om jag bodde med min mamma?
Det får jag nog aldrig veta, men nyfikenheten finns liksom ändå och den blir starkare och starkare ju äldre jag blir.
Det jag vet är att hon var 18 år när jag föddes och att hon säkerligen va fattig och för ung för att klara av den stora uppgiften, dvs. mig. Jag bodde kvar hos henne i ca ett halvår sedan åkte jag in på sjukhus för operation och sedan låg jag kvar... Hon kom aldrig och hämtade mig...
 
En sak som är säker är att jag inte vill veta för mycket, för då kan de börja kräva av mig eller ah, det hände en bekant till mig.. Hans biologiska familj krävde tid och pengar av honom - vilket han inte klarade av, men ah sak samma..
 
Jag och mamma (även brorsans huvud + händer) på flygplatsen när jag kommit hem i Juni -99
 
//Jana

RSS 2.0