Naruto Rasengan

Ridning!

Igår Torsdag red jag finaste Ascot.
Jag skrittade först på långa tyglar så han fick komma igång i lugnt tempo, lättridning, sedan travade jag fram honom mjukt i båda varven och började jobba honom i hörnen och försökte lösgöra honom, vilket inte var så lätt då han var lite stel och flöt ut väldigt mycket...
Då bröt jag av till skritt och lät honom pusta lite..
Sedan började jag jobba honom på cerpentiner över hela ridbanan, nedsittning... Då jobbar man ju i båda varven, vilket lösgör ännu mer^^
Efter två varv på cerpentinerna så blev han riktigt mjuk och gick på tygel och sökte sig nedåt. Sedan längde jag på mina stigläder och började jobba på cerpentinerna i trav, precis på samma sätt som i skritt..Det gick bra så han gick framåt och formade sig i svängarna.
Sedan skritt lång tygel och klapp...
Sedan så skulle jag pröva i galopp (Inte på cerpentinerna) och se om jag får honom mellan hand och skänkel - Det var riktigt svårt men det gick två språng..Sedan fick han galoppera framåt på långsidorna och samlat på kortsidorna i ett varv sedan skrittade jag och bytte varv, gjorde då precis samma sak i nya varvet...

Efter galoppen travade jag av honom försiktigt med lång tygel, lättridning,längde därefter tyglarna när han sökte sig nedåt själv..Sedan skritt två varv, ett varv med ryttare och andra utan ryttare...
 
Sedan tog jag hand om honom ordentligt, mockade efter honom, sopade i stallet, gav honom hö, nytt vatten, putsade tränset, tvätta bettet, borstade av sadeln/sadelgjorden/schabraket och gav honom hans "müsli-blandning" som han får som belöning efter ridningen.
 
Ascot redo för ridning!

//Jana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0